Sunday, May 13, 2007

So real

Oare cantitatea de durere existentă în lumea asta este variabilă? Nu-l cunosc pe omul acela, nu l-am întîlnit în vreo împrejuare de care să-mi amintesc. Nu i-am recunoscut nici chipul, nici vocea cu care mi-a spus într-un vis de noapte (visele de noapte sînt întotdeauna altceva decît visele de zi; şi-apoi eu visez foarte des necunoscuţi) că o durere care se duce din tine nu dispare pur şi simplu, ci este luată şi pusă pe umerii şi în sufletul altcuiva, devenind a lui. Este un transfer care se face la nesfîrşit, în aşa fel încît, în vreme ce tu eşti eliberat de durerea ta, un altul este chinuit de ea. Cantitatea imensă a durerii în lume devine astfel invariabilă, schimbîndu-şi doar accentele şi oamenii de care se însoţeşte. N-am înţeles, însă, cum este cu durerile care nu mai trec niciodată. Sau poate asta este partea de vis pe care am uitat-o imediat ce m-am trezit, pentru că din vis uităm întotdeauna ceea ce era cheia visului.

2 Comments:

Blogger me2 said...

mda , profund de tot

7:59 AM  
Blogger mary said...

consideri? :))

10:47 AM  

Post a Comment

<< Home